• no_NO
  • sv_SE

09.09.10: Commaxx etablerer sig i Danmark

Kompetencehuset Commaxx etablerer sig som værdiøgende distributør (VAD) for Citrix i Danmark og Sverige fra 1. oktober. Distributøren havde en solid vækst i 2009 og ser gode muligheder i et voksende marked indenfor virtualisering. – Vi ser et stort potensial i å utvikle det danske markedet for Citrix og har vært så heldig allerede nu at få tilknyttet meget kompetente ressourcer til selskabet , sier Administrerende direktør i Commaxx, Geir-Rune Dyrseth.

Commaxx har været VAD-distributør for Citrix siden 1996, og har vundet en række europæiske distributørpriser på grundlag af selskabets kompetence og arbejde i det norske marked. Det at Citrix har udnævnt Commaxx til distributør i to nye markeder er en anerkendelse af selskabets styrke indenfor værdiøgende distribution.  For at videreføre modellen har Commaxx i forbindelse med etableringen i Danmark og Sverige, indgået samarbejde med erfarne resurser indenfor værdiøgende distribution i de respektive markeder.

- Commaxx’s solide position i Norge giver os et godt udgangspunkt for at kunne udvikle vår virksomhed videre, og vi ser en mulighed ved at ekspandere til Danmark og Sverige. Vi håber at de tjenester vi tilbyder, vil opleves som værdiskabende også i de nye marked, siger Geir-Rune Dyrseth, Adm. Direktør i Commaxx, og tilføjer at den norske satsning også vil styrkes af at blive en del af en større organisation med særdeles kompetente medarbejdere.

- Vi ser frem til at Commaxx viderefører sin succes. Commaxx har valgt Citrix som sin fremste teknologipartner i regionen og vil have et specielt fokus på at øge udbredelsen af virtuelle desktops ved at rekruttere og certificere flere forhandlere på våre løsninger, siger Kurt Svenson, Nordisk markedsdirektør i Citrix.  - Vi ved at Commaxx bliver et stærkt supplement til våre andre distributører. Commaxx har i alle år været særdeles kompetente til at betjene kanalen med den rigtige produktkompetence og salgsstøtte, siger Svenson.

Geir-Rune Dyrseth
Administrerende direktør Commaxx AS